Trenerki i trenerzy

Joanna Apanasewicz

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Chrząstawie Wielkiej. Autorka wielu scenariuszy, materiałów edukacyjnych i publikacji w zakresie wprowadzania nowych technologii do edukacji, programowania, a także z obszaru kreatywnych i aktywizujących metod nauczania. Trenerka, mentorka i ekspertka edukacyjna w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog (wcześniej Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania), w projekcie Zaprogramuj Przyszłość, członkini grupy Superbelfrzy RP, laureatka Listy 100 w 2018 i 2019 roku, blogerka, prelegentka na wielu konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych.

Jarosław Basaj

Nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół Budowlanych w Radomiu. Trener w ogólnopolskich programach edukacyjnych, kulturalnych oraz dotyczących kompetencji medialnych i bezpiecznego korzystania z internetu. Lider Filmoteki Szkolnej w województwie mazowieckim. Prowadzi zajęcia jako edukator kulturalny w Mazowieckim Programie Edukacji Kulturalnej, a także prelekcje i warsztaty w ramach Interdyscyplinarnego Programu Edukacji Medialnej i Społecznej „KinoSzkoła”. Oprócz tego regularnie realizuje własne projekty dziennikarskie i filmowe dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Inspiruje do mądrego korzystania z aplikacji i smartfonów. Traktuje technologię jako narzędzie, a nie cel zajęć.

Marlena Beszterda

Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Technische Universität w Berlinie. Oligofrenopedagog i socjoterapeuta. Na co dzień nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w jednej ze szczecińskich szkół. Pasjonatka niekonwencjonalnych metod nauczania, członkini społeczności Superbelfrzy MINI. Koordynatorka przedmiotowa z zakresu edukacji wczesnoszkolnej w ramach programu Aktywna Edukacja oraz trenerka edukacji w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog. Wspiera nauczycieli w wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań w edukacji. Lubi dzielić się swoją wiedzą i czerpać doświadczenie od innych. Tworzy i publikuje materiały dla nauczycieli dotyczących innowacyjnych rozwiązań w edukacji.

Agnieszka Bilska

Superbelferka, anglistka, laureatka konkursu dla nauczycieli języka angielskiego – Pearson ELT Teacher Award 2017, autorka publikacji i warsztatów dla nauczycieli, m.in. w projekcie Lekcja: Enter. Trenerka w programie Asy Internetu. Prowadzi na Facebooku fanpage „Gamifikacja Edu” poświęcony grom i gamifikacji w edukacji. Absolwentka kierunku User Experience Design na SWPS w Katowicach. Specjalista do spraw marketingu i Employer Branding Manager w Future Processing Healthcare.

Agnieszka Chomicka-Bosy

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, polonistka, nauczycielka informatyki, edukatorka. Zaangażowana w propagowanie idei nowoczesnej edukacji wśród nauczycieli i uczniów. Jako trenerka kompetencji cyfrowych współpracuje z wieloma organizacjami i działa w wielu prestiżowych programach edukacyjnych m.in. Amazon STEM Kindloteka, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, Informatyka bez granic, Zaprogramuj Przyszłość. Trenerka Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog. Ambasadorka Uniwersytetu dla dzieci. Wolontariuszka w Fundacji K.I.D.S (Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali). Autorka wielu materiałów edukacyjnych dla nauczycieli, uczniów i rodziców. Jest współtwórczynią autorskiego programu nauczania informatyki w klasach 1-3 „Cyfrowe wędrówki”. Należy do grupy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy Mini.

Iwona Cugier

Nauczycielka informatyki. Kształci dzieci, młodzież i dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych i programowania. Autorka programów autorskich, scenariuszy, artykułów, bloga Cyfrowi Tubylcy. Mentorka Aktywnej edukacji. Trenerka Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania (obecnie Cyfrowy Dialog) w programach Mistrzowie Kodowania i Zaprogramuj przyszłość oraz Fundacji Nowoczesna Polska w programie Cybernauci Cybernauci oraz Fundacji GoCarrots. Fanka kursów etwinngowych dotyczących nowych technologii. Laureatka kilku konkursów ogólnopolskich, wyróżniona przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych za działalność na rzecz rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce. Członkini grupy Superbelfrzy RP.

Zyta Czechowska

Nauczycielka Roku 2019. Współautorka książki “Jak nie zgubić dziecka w sieci?”. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „ SPEcjalna edukacja cyfrowa”. Prowadzi warsztaty i szkolenia Rad Pedagogicznych. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Expert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Jest czynną Ambasadorką programu eTwinning i Genially Polska. Asy Internetu to dla niej szansa na rozwój i budowanie relacji.

Marta Florkiewicz-Borkowska

Laureatka tytuł Nauczyciel Roku 2017. Nauczycielka języka niemieckiego, zajęć artystycznych i zajęć rozwijających kreatywność w Szkole Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach. Trenerka, tutorka I stopnia, mentorka oraz moderatorka. Dyplomowana arteterapeutka i trenerka treningu umiejętności społecznych. Edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji. Prowadzi szkolenia z edukacji cyfrowej i medialnej, kompetencji miękkich oraz rozwoju osobistego z elementami arteterapii. Autorka materiałów edukacyjnych dotyczących nowoczesnych technologii i arteterapii w edukacji. Uczestniczka i prelegentka konferencji poświęconych kompetencjom medialnym i cyfrowym, koordynatorka projektów i autorka innowacji pedagogicznych. Należy do grupy Superbelfrzy RP. Współpracuje z wieloma instytucjami i wspiera nauczycieli w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i medialnych, a także społeczno-emocjonalnych.

Karolina Gaweł 

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz członkini Rady Programowej w Korczakowskiej Szkole Marzeń w Olsztynie. Edukatorka prowadząca zajęcia, warsztaty i szkolenia z zakresu kompetencji cyfrowych oraz edukacji alternatywnej. Trenerka w stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog, w programie Zaprogramuj Przyszłość, członkini grupy nauczycieli Superbelfrzy Mini. Członkini zarządu Fundacji 36i6 zajmującej się kulturą, edukacją i profilaktyką. Lubi obserwować pracę dzieci i nie przeszkadzać im w uczeniu się.

Maciej Gołębiowski

Włocławianin, absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku na wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki. Nauczyciel mianowany. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 13, Przedszkolu Publicznym nr 13 oraz Korczakowskiej Szkole Marzeń w Olsztynie. W weekendy edukuje przyszłych nauczycieli na uczelni w Olsztynie. Popularyzator stosowania technologii w edukacji. Obecnie trener w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog. Uczestnik projektów edukacyjnych, w które angażuje społeczność szkolną: Centrum Mistrzostwa Informatycznego, Informatyka bez Granic, AI for Schools, SuperKoderzy, Mistrzowie Kodowania. Prywatnie miłośnik muzyki poważnej i koszykówki.

Karol Jachymek

Kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Kultury i Mediów, prodziekan ds. studenckich Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych, komunikacji w nowych mediach i trendów w popkulturze. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla szkół, instytucji kultury, organizacji pozarządowych i klientów biznesowych z zakresu współczesnych praktyk medialnych, komunikacji międzypokoleniowej (skierowanej zwłaszcza do Gen Z i Gen Alpha) i komunikacji w social mediach (ze szczególnym uwzględnieniem TikToka).

Magdalena Jasińska

Jest trenerką, koordynatorką i ewaluatorką projektów oraz pedagożką teatru. Członkini Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP. Szkoli z komunikacji interpersonalnej, pomaga budować zespoły projektowe i pracować z różnymi grupami odbiorców. Interesuje ją dbanie o dobrostan (pracowniczy, rodzicielski, cyfrowy) oraz praca na zasobach/talentach grup. Kocha teatr, zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Ceni też kino, literaturę (dobre powieści i reportaże – studiowała polonistykę, zawodowo zajmuje się redakcją tekstów edukacyjnych) i podróże (marzy o wyprawie do Portugalii).

Krzysztof Jaworski

Koordynator i trener w programach edukacji cyfrowej (m.in. Mistrzowie Kodowania, Cyfrowy Dialog), nauczyciel mianowany. Absolwent Akademii Pedagogicznej w Krakowie oraz Uniwersytetu Szczecińskiego, oligofrenopedagog. Ukończył studia podyplomowe dotyczące coachingu. Przez 7 lat pracował w szkole podstawowej jako pedagog specjalny i nauczyciel informatyki. Laureat konkursu Innowacyjny Nauczyciel 2013. Absolwent programu Future Classroom Lab realizowanego przez European Schoolnet w Brukseli. Współpracował m.in. z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją Orange, Fundacją Nowoczesna Polska. Autor publikacji naukowych, artykułów i scenariuszy dedykowanych nauczycielom. Uczestnik wielu konferencji edukacyjnych, m.in.: TEDxPiotrowskaStreetSaloon, Zlot Innowacyjnych Nauczycieli, Informatyka w Edukacji, Scratch Conference 2017 i 2018.

Ewa Kempska

Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i reżyserka spektakli teatralnych dzieci i młodzieży. Chodzi po górach (choć czasem wolałaby wjeżdżać), jeździ na nartach, należy do szkółki pływackiej, ma patent żeglarski, kocha teatr. Posiada niezwykłą zdolność – potrafi zasuszyć każdą roślinę doniczkową nawet kaktusa. Jej ulubiona pora roku to zima. Ulubiony kolor-bez znaczenia jeśli jest niebieski. Gdyby miała psa nazwałaby go Kapsel.

Agnieszka Krawczak-Chmielecka

Dyrektorka Programowa Fundacji Szkoła z Klasą. Prawniczka i kroatystka, absolwentka: Warsztatów Praw Człowieka (HFPC), Szkoły Trenerów (IPSiR UW), Szkoły Fundraisingu (Stowarzyszenie BORIS), Programu Menedżerowie NGO (PROMENGO, FAOO). Tworzy i koordynuje projekty społeczne, edukacyjne i monitoringowe. Autorka programów edukacyjnych, m.in. Weź kurs na wielokulturowość i Lekcje o prawach człowieka. Doświadczona trenerka w obszarze praw człowieka, przeciwdziałania dyskryminacji, kompetencji międzykulturowych, realizacji działań publicznych/społecznych. Współautorka podręcznika Wokół dyskryminacji (PRKE, 2018), interaktywnego e-podręcznika trenera Weź kurs na wielokulturowość (HFPC, 2011) i wielu scenariuszy zajęć m.in. na potrzeby Tygodnia Konstytucyjnego. Z pasją rozwija programy Fundacji. Kocha odkrywać piękne i mądre książki dla dzieci.

Dominika Królikowska

Socjolożka, pedagożka, terapeutka, od ponad dziecięciu lat wychowawczyni w Specjalistycznej Placówce Wsparcia Dziennego w Białymstoku. Propaguje i realizuje idee oraz zasady związane z kształtowaniem odpowiedzialnych i bezpiecznych zachowań podczas korzystania z multimediów i internetu. Współtwórczyni programów profilaktycznych realizowanych wśród dzieci i młodzieży wykluczonej i zagrożonej wykluczeniem społecznym. Trenerka warsztatów medialnych dla dzieci i młodzieży, nauczycieli i rodziców.

Barbara Krywoszejew

Z wykształcenia socjolożka, mediatorka i menadżerka NGO. Trenerka i ekspertka edukacji medialnej, wiceprezeska zarządu Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog. Od wielu lat zaangażowana w szerzenie kompetencji medialnych i cyfrowych oraz w działania na rzecz praw człowieka i budowania społeczeństwa wielokulturowego. Pomysłodawczyni i/lub realizatorka projektów edukacyjnych, m.in: Cybernauci, Szkolni Liderzy Edukacji Zdalnej, Zaprogramuj Przyszłość, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, Weź kurs na wielokulturowość. Autorka i współautorka materiałów edukacyjnych dla nauczycieli i nauczycielek. Współtwórczyni Europejskiego Modelu Edukacji Medialnej dla Pracowników Młodzieżowych EMELS oraz Modelu Edukacji Medialnej i Cyfrowej MEMIC. Współpracowała lub współpracuje z szeregiem organizacji pozarządowych, m.in. Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog, Stowarzyszeniem Młodych Dziennikarzy „Polis”, Helsińską Fundacją Praw Człowieka, Fundacją Nowoczesna Polska, Fundacją Forum Dialogu, Towarzystwem Nasz Dom.

Agata Łuczyńska

Współzałożycielka i prezeska zarządu Fundacji Szkoła z Klasą, absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych i studiów dla menedżerów NGO Promengo. Trenerka i autorka programów szkoleń oraz publikacji dla nauczycieli i dyrektorów szkół. Zajmuje się doskonaleniem zawodowym nauczycieli, wprowadza do szkół innowacyjne metody nauczania. Konsultantka przy ministerstwach: cyfryzacji, edukacji narodowej i rozwoju. Wpisana na listę New Europe 100 zbierającą innowatorów z Europy Środkowej i Wschodniej, wyróżniona przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych za działalność na rzecz rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce, otrzymała również tytuł „Digital Shaper” w dziedzinie edukacji.

Izabela Meyza

Antropolożka kultury, mediatorka i trenerka empatycznej komunikacji. Absolwentka studiów w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, szkoły trenerów STOP, studiów podyplomowych Negocjacje i Mediacje (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) oraz Intensywnego Treningu Porozumienia bez Przemocy I i II stopnia (Szkoła Empatii). Pracuje w oparciu o metodę Porozumienia bez Przemocy. Autorka materiałów edukacyjnych dotyczących edukacji cyfrowej (Cyfrowa Wyprawka, Fundacja Panoptykon) oraz przeciwdziałania przemocy. Jako trenerka wspiera szkoły, organizacje i innych trenerów w efektywnym komunikowaniu się i rozwiązywaniu konfliktów oraz rozwoju kompetencji cyfrowych. Wierzy, że kluczowy w przygotowaniu do życia w cyfrowym świecie jest rozwój umiejętności komunikacji, współpracy, empatii i odporności na manipulację.

Monika Mikołajczuk

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka niemieckiego w Międzynarodowej Szkole Podstawowej „Paderewski” w Lublinie, w której pełni też rolę liderki programu międzynarodowego IB Primary Years Programme (PYP). Autorka i koordynatorka kilku projektów unijnych. Współpracowała przy projektach realizowanych z Polsko-Niemiecką Wymianą Młodzieży i Goethe Institut. W pracy z uczniami bardzo ważne jest dla niej budowanie relacji, rozwijanie myślenia, wzmacnianie u uczniów poczucia sprawczości i szczęścia. Projektuje trandyscyplinarne lekcje oparte na dociekaniu (inquiry based learning). Uczy najmłodszych uczniów świadomego korzystania z nowych technologii, prowadzi warsztaty dla nauczycieli i nauczycielek.

Barbara Ochmańska

Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 1 w Wyszkowie, wieloletnia doradczyni metodyczna i nauczycielka konsultantka, autorka i współautorka licznych poradników, podręczników, artykułów, scenariuszy, kursów i warsztatów dla nauczycieli i dzieci. Współpracuje z wieloma instytucjami wspierającymi rozwój nauczycieli i uczniów w zakresie kompetencji cyfrowych, edukacji filmowej, kreatywności i innowacji. Członkini grupy Superbelfrzy RP.

Barbara Ostrowska

Doktor psychologii, nauczycielka Międzynarodowych Szkół „Paderewski” w Lublinie. Zawodowo związana z programem matury międzynarodowej IBO jako nauczycielka teorii wiedzy i psychologii oraz koordynator programu matury międzynarodowej IB DP. Moderatorka szkoleń online, trenerka i egzaminatorka. Prowadzi szkolenia z zakresu TIK, kompetencji miękkich oraz nauczania teorii wiedzy dla nauczycieli z całego świata. Posiada certyfikat MCE: Microsoft Certified Educator oraz Google Certified Educator. W 2018 roku nominowana do nagrody Nauczyciel Roku, a w 2019 laureatka konkursu EduInspirator za aktywne angażowanie się w realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych Erasmus+, ich najwyższą jakość i dzielenie się z innymi nauczycielami. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych z dziedziny psychologii i pedagogiki. Członkini grupy Superbelfrzy RP.

Kamil Paździor

Doktor historii i nauczyciel, absolwent Uniwersytetu Śląskiego, autor artykułów naukowych z zakresu historii nowożytnego państwa i Kościoła oraz scenariuszy, ścieżek i projektów edukacyjnych. Egzaminator OKE w zakresie historii, trener Google Apps (G Suite) i moderator w programie Szkoła z Klasą 2.0. Gitarzysta bluesowy i autor piosenek. Prowadzi szkolenia z zakresu TIK, licytacje charytatywne, organizuje debaty oksfordzkie i koncerty we współpracy z lokalnymi stowarzyszeniami z Górnego Śląska.

Marta Puciłowska

Wiceprezeska zarządu Fundacji Szkoła z Klasą, absolwentka Wiedzy o Kulturze w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego i podyplomowych studiów dla tłumaczy ustnych European Masters in Conference Interpreting na UW. Pracowała jako tłumaczka dla wielu firm i instytucji, jest akredytowaną tłumaczką dla instytucji unijnych, była nauczycielką języka hiszpańskiego. Absolwentka szkoły trenerów STOP, tworzy i prowadzi warsztaty z umiejętności miękkich, nie tylko dla nauczycieli. Korzysta z elementów metody design thinking i storytellingu, dzieli się swoim doświadczeniem pedagogicznym i umiejętnościami dotyczącymi wystąpień publicznych.

Małgorzata Rabenda

Certyfikowana trenerka edukacyjna, coach i terapeutka. Posiada 28-letnie doświadczenie na stanowisku nauczyciela matematyki i informatyki oraz dyrektora szkoły. Absolwentka Przywództwa Edukacyjnego, ekspertka ds. awansu zawodowego nauczycieli, ekspertka personalnego rozwoju organizacji, Microsoft Certified Educator oraz Microsoft Innovative Educator Expert, International Values Consultant. Entuzjastka turkusowych organizacji i szkoły kompetencji. Współpracowała między innymi przy takich projektach jak Cyfrowa Szkoła, Aktywna Edukacja, Mistrzowie Kodowania, Cybernauci, Szkoła Kompetencji, Zaprogramuj Przyszłość. Należy do grupy Superbelfrzy RP.

Barbara Rostek

Trenerka, edukatorka, autorka scenariuszy w projektach edukacyjnych i społecznych. Współpracuje ze szkołami i organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze edukacji obywatelskiej, medialnej, globalnej i wielokulturowości, m.in. Centrum Edukacji
Obywatelskiej, Forum Dialogu, Fundacja Szkoła z Klasą. Oprócz Polski, pracowała edukacyjnie w Gruzji, na Litwie, na Cyprze, w Mozambiku, a działania w środowiskach wielokulturowych są jej bardzo bliskie. W pracy z młodzieżą, jak i z dorosłymi ważne są dla niej wątki równościowe i przeciwdziałające wykluczeniu i dyskryminacji, zarówno online i offline. Uwielbia chodzić na boso, pływać kajakiem i odnawiać stare fotele z PRL.

Joanna Stompel

Trenerka i coachka. Facylitatorka metody Google CSI:Lab Design Thinking w programie Projektanci Innowacji PFR. Trenerka szkoleń międzynarodowych realizowanych w programie Erasmus+ oraz Europejski Korpus Solidarności. Należy do zespołu trenerskiego European Youth Forum. Na co dzień pracuje w Biurze Karier Uniwersytetu Łódzkiego, wspierając studentki i studentów w rozwoju zawodowym. Prowadziła szkolenia w ramach programu Rozwój Kompetencji Cyfrowych realizowanych w partnerstwie z Facebookiem. Szkoliła uczniów, nauczycieli oraz rodziców w ramach projektu Cybernauci realizowanego przez Fundację Nowoczesna Polska. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Zofia Wojnowska

Dyrektorka Przedszkola Samorządowego w Grabownicy Starzeńskiej. Absolwentka filologii polskiej, nauczycielka j. polskiego w szkole podstawowej. Ukończyła studia podyplomowe z edukacji medialnej, zarządzania instytucją oświatową w zreformowanym systemie edukacji. Wcześniej konsultantka j. polskiego Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego na terenie województwa podkarpackiego. Autorka innowacji pedagogicznych. Moderatorka w programie Szkoła z klasą (wcześniej mentorka w kursie e-learningowym Aktywna Edukacja). Koordynatorka projektów i programów edukacyjnych CEO: Filmoteka Szkolna. Akcja!, Młodzi w Akcji, PoczytajMy, Szkoła Tolerancji, Włącz się. Młodzi i media. Współpracuje z wieloma instytucjami i wspiera nauczycieli w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i medialnych w przedszkolu.

Anna Wróblewska-Zawadzka

Pomaga ludziom rozwijać kompetencje cyfrowe. Koordynuje projekty. Podpowiada jak bezpiecznie i skutecznie wykorzystywać potencjał nowych technologii w edukacji, kulturze oraz w życiu prywatnym. Pracuje z osobami w różnym wieku: od przedszkola do seniora. W wolnych chwilach działa w Bydgoskiej Radzie ds. Równego Traktowania oraz w Antyprzemocowej Sieci Kobiet przy Fundacji Feminoteka. Odpoczywa jeżdżąc na rowerze lub rozwiązując obrazki logiczne. W Fundacji Szkoła z Klasą szkoli w programach Asy Internetu oraz Razem w Klasie.

Marcin Zaród

Nauczyciel Roku 2013, członek grupy Superbelfrzy RP, nauczyciel angielskiego i wychowania fizycznego w V Liceum Ogólnokształcącym im. Janusza Korczaka w Tarnowie. Współtwórca polskiego podcastu edukacyjnego EduGadki. Współinicjator akcji #zadajęzsensem. Propagator Godziny Geniuszu w Polsce. Innowator w projekcie Popojutrze 2.0 i współautor nagrodzonej publikacji pt. Godziny Rozwoju. Projekty jego uczniów zdobywają nagrody w konkursach ogólnopolskich i zagranicznych (np. Discovery Awards 2017 za projekt Threads of Life, Platinum Award w konkursie CyberFair 2017, I m-sce w II Informatycznym Pucharze Beskidów). Pasjonat kungfu, turystyki rowerowej. Były tancerz i trener tańca towarzyskiego, a obecnie certyfikowany instruktor wushu.