Uchylamy Wam kolejny rąbek tajemnicy związany z naszą konferencją! Dziś przedstawiamy Wam ekspertów i ekspertki, którzy wystąpią podczas II panelu.
Zapraszamy nauczycieli i nauczycielki, edukatorów i edukatorki oraz wszystkich zainteresowanych wysłuchaniem prelekcji naszych ekespertów i ekspertek już 10 lutego 2022 r. w godz. 15:00-17:00. II panel konferencji poprowadzi dziennikarski duet – Justyna Suchecka oraz Krzysztof Horwat. Justyna jest dziennikarka edukacyjną, związaną z tvn24.pl. Autorka książki „Young Power. 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat”. W 2020 roku laureatka nagrody Grand Press w kategorii dziennikarstwo specjalistyczne, w 2021 nominowana do nagrody za wywiad z pisarzem Radkiem Rakiem. Krzysztof jest dziennikarzem radiowym zajmującym się tematami społecznymi, w tym edukacją. W 2019 roku znalazł się w gronie nominowanych do nagrody MediaTory za relacje ze strajku nauczycieli. Autor radiowego serialu dokumentalnego „Rok, którego nie było” o szkołach w pandemii.
- Małgorzata Rosalska “Kompetencje przyszłości jako element zasobów karierowych”
Kompetencje cyfrowe stanowią jeden z najważniejszych zasobów karierowych – warto zastanowić się jak je rozwijać i efektywnie wykorzystywać. Jakie kompetencje, oprócz kompetencji cyfrowych, będą istotne przy zatrudnieniu w przyszłości? Jak przeciwdziałać niepowodzeniom karierowym oraz w jakie kompetencje i umiejętności powinni już dzisiaj inwestować młodzi, by osiągnąć sukces na rynku pracy? - Dariusz Martynowicz “Lekcja on-line. Jak angażować, nie zapominając, że uczeń też człowiek? “
Niektórzy mówią, że pandemia to czas traumy, a jej doświadczenie to dla wielu ludzi (także młodych) przeżycie graniczne, inicjacyjne, ale także egzystencjalne. Specjalne warunki wymagają niewątpliwie specjalnych działań nauczycieli i nauczycielek. Co i jak możemy zrobić podczas lekcji, by z jednej strony zaangażować ucznia, jednocześnie nie zapominając o jego przeżyciach?
- Magdalena Śniegulska “A gdyby szkołę stworzyć od nowa? Znaczenie relacji w uczeniu i uczeniu się”
Czytając wypowiedzi młodych uczniów i nauczycieli w raporcie Fundacji Szkoła z Klasą, możemy zadać sobie pytanie, jaki ma być współczesny nauczyciel-wychowawca? Młodzi ludzie potrzebują przede wszystkim mądrego dorosłego, z którym zbudują bezpieczną relację. Jak te relacje budować i na co zwracać uwagę, co warto wiedzieć o uczniach, ale i o sobie?
Na naszym kanale YouTube podczas drugiego panelu konferencji będzie również możliwość obejrzenia konferencji z tłumaczeniem symultanicznym na język angielski.