Wznawiamy konkurs minigrantowy Asów Internetu!
Zaplanuj razem z uczennicami i uczniami akcję społeczną wokół bezpieczeństwa w internecie i wartości Asów Internetu, a my dofinansujemy Wasze działania.
UWAGA: Zgłoszenia przesłane do nas w edycji wiosennej, która nie odbyła się z powodu pandemii COVID-19, biorą nadal udział w konkursie.
Uczysz w szkole podstawowej? Korzystasz ze scenariuszy Asów Internetu? Brałaś/brałeś udział w naszych warsztatach? A może po prostu wierzysz (tak jak my!), że rozsądek, uważność, siła, życzliwość i odwaga w sieci mają moc?
Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiedziałaś/eś twierdząco – ten konkurs jest dla Ciebie!
Cele konkursu
Konkurs minigrantowy w programie Asy Internetu ma wspierać planowanie, organizację i nagłośnienie akcji społecznych skierowanych do społeczności szkolnej lub lokalnej:
- dotyczących bezpieczeństwa cyfrowego oraz wybranej/wybranych wartości programu Asy Internetu: Rozsądku, Uważności, Siły, Życzliwości, Odwagi, służących także poszerzeniu wiedzy lub rozwojowi umiejętności Zespołu uczniowsko-nauczycielskiego realizującego Akcję,
- realizowanych przez Zespół składający się z nauczycieli/ek, bibliotekarzy/ek lub innych pracowników/czek szkół podstawowych lub innych placówek oświatowych wspierających na co dzień dzieci i młodzież ze szkół podstawowych (zwanych dalej Uczestnikami) oraz uczniów i uczennic.
Kto może wziąć udział w konkursie?
Nauczyciel/ka, bibliotekarz/ka lub inny pracownik/czka szkoły, zarejestrowany w programie Asy Internetu, który reprezentuje szkołę podstawową lub inną placówkę oświatową pracującą na co dzień z dziećmi i młodzieżą ze szkół podstawowych.
Jeśli nie bierzesz jeszcze udziału w programie, wyślij swoje zgłoszenie wypełniając ten formularz. Regulamin programu edukacyjnego Asy Internetu znajdziesz tutaj.
Jeśli jesteś już uczestnikiem/czką programu Asy Internetu wystarczy, że zaplanujesz wraz z Zespołem akcję społeczną i wypełnisz formularz zgłoszeniowy, o którym piszemy poniżej.
Co to jest akcja społeczna?
Akcja społeczna w Asach Internetu to projekt zespołowy, który porusza temat bezpieczeństwa w sieci i wartości programu. Akcje mogą być jednodniowe, tygodniowe, roczne i obejmować swoim zasięgiem klasę, szkołę, osiedle albo całe miasto. Jej wielkość i zasięg działania zależy od Was.
Przeczytaj najważniejsze informacje o planowaniu i realizacji akcji społecznej.
Jak wziąć udział?
WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY, w którym są m.in. pytania o:
- proces przygotowania i planowane działania z uczniami i uczennicami,
- Zespół oraz grupę docelową (odbiorcy i odbiorczynie akcji),
- plan działań rozwojowych akcji,
- plan edukacyjny dla Zespołu,
- prostą kalkulację planowanych wydatków.
Odpowiedzi w formularzu zgłoszeniowym nie muszą być długie. Zależy nam, żeby były wyczerpujące i konkretne. Dofinansowanie przyznamy 30 Zespołom, ale każdy, kto zgłosi swoją akcję otrzyma paczkę z drobnymi upominkami od Asów Internetu.
Co bierzemy pod uwagę przy ocenie zgłoszenia?
Od strony formalnej:
- zgłoszenie przesłane za pomocą formularza, bez pozostawionych pustych pól,
- Uczestnik jest zapisany do programu Asy Internetu (patrz: Kto może wziąć udział w konkursie?),
- zgłoszenie zostało przesłane do dnia 25 października 2020,
- zgłoszenie zawiera kalkulację kosztów.
Od strony merytorycznej:
- tematyka akcji: bezpieczeństwo cyfrowe oraz wybrana/wybrane wartości programu Asy Internetu: Rozsądku, Uważności, Siły, Życzliwości, Odwagi,
- praca zespołowa i metodyka: jak zostanie zapewniony wpływ i jak duży będzie wpływ i zaangażowanie w planowanie i przygotowanie akcji wszystkich członków i członkiń Zespołu,
- walory społeczne akcji: czy odpowiada na potrzeby grupy docelowej np. społeczności lokalnej, innych uczniów i uczennic, rodziców (jak to sprawdzono) i w jaki sposób angażuje i/lub wspiera środowisko szkolne i/lub lokalne?
- kompetencje społeczne i obywatelskie Zespołu: w jaki sposób i jakie kompetencje rozwija Zespół dzięki realizacji akcji.
Na co możesz przeznaczyć minigrant?
Przedstawiamy nasze propozycje, na co można przeznaczyć środki z minigrantów (mamy jednak dużą otwartość na Wasze pomysły, o ile są one zgodnie z Regulaminem): opracowanie materiałów edukacyjnych, graficznych; druk; zakup materiałów plastycznych, technicznych lub edukacyjnych, sprzętu; wykonanie profesjonalnych zdjęć, filmu; wyjazdy, bilety wstępu, warsztaty itp.
Wartość minigrantów
Minigranty będą się mieściły w przedziale 500-1500 zł netto dla jednego Uczestnika. Uczestnik może zgłosić maksymalnie dwie akcje, przy czym każda z nich musi być realizowana z innym Zespołem. Można uzyskać łącznie dwa minigranty.
Każdy Zespół, który zgłosi Akcję, otrzyma w podziękowaniu upominek z materiałami związanymi z Programem i/lub tematyką Asów Internetu.
Harmonogram konkursu
- termin zgłaszania Akcji – 15 września – 25 października 2020 r.
- przyznanie minigrantów – 13 listopada 2020 r. (ogłoszenie na stronie www.asyinternetu.szkolazklasa.org.pl i informacja drogą mailową)
- zawieranie umów z Uczestnikami – 13 – 20 listopada 2020 r.
- realizacja działań przez Zespoły w ramach minigrantów – 13 listopada 2020 r. – 31 stycznia 2021 r.
- składanie sprawozdań przez Uczestników – do 12 lutego 2021 r.
Sprawozdania
Zależy nam na krótkich i konkretnych odpowiedziach. Prosty formularz sprawozdawczy zostanie wysłany mailem Uczestnikom, których akcje otrzymają minigrant.
Z ciekawością czekamy na Wasze zgłoszenia!