Agata Łuczyńska

Współzałożycielka i prezeska zarządu Fundacji Szkoła z Klasą, absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych i studiów dla menedżerów NGO Promengo. Trenerka i autorka programów szkoleń oraz publikacji dla nauczycieli i dyrektorów szkół. Zajmuje się doskonaleniem zawodowym nauczycieli, wprowadza do szkół innowacyjne metody nauczania. Konsultantka przy ministerstwach: cyfryzacji, edukacji narodowej i rozwoju. Wpisana na listę New Europe 100 zbierającą innowatorów z Europy Środkowej i Wschodniej, wyróżniona przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych za działalność na rzecz rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce, otrzymała również tytuł „Digital Shaper” w dziedzinie edukacji.

Marta Puciłowska

Wiceprezeska zarządu Fundacji Szkoła z Klasą, absolwentka Wiedzy o Kulturze w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego i podyplomowych studiów dla tłumaczy ustnych European Masters in Conference Interpreting na UW. Pracowała jako tłumaczka dla wielu firm i instytucji, jest akredytowaną tłumaczką dla instytucji unijnych, była nauczycielką języka hiszpańskiego. Absolwentka szkoły trenerów STOP, tworzy i prowadzi warsztaty z umiejętności miękkich, nie tylko dla nauczycieli. Korzysta z elementów metody design thinking i storytellingu, dzieli się swoim doświadczeniem pedagogicznym i umiejętnościami dotyczącymi wystąpień publicznych.

Kamil Śliwowski

Prowadzi szkolenia, doradza instytucjom oraz organizacjom pozarządowym jak publikować otwarte zasoby. Nauczycielom, bibliotekarzom i trenerom pomaga wyszukiwać i odpowiednio wykorzystywać otwarte zasoby w ich codziennej pracy. Pasjonuje się także nowymi technologiami w edukacji. Przez dziesięć lat działał w polskim Creative Commons, pracował w Fundacji Nowoczesna Polska, Centrum Cyfrowym i Fundacji Panoptykon, gdzie zdobywał doświadczenie w dziedzinie prawa autorskiego, licencji, bezpieczeństwa w sieci oraz edukacji medialnej. Dziś najczęściej współpracuje z Fundacją Szkoła z Klasą, Fundacją Panoptykon oraz Centralnym Domem Technologii.

Agnieszka Krawczak-Chmielecka

Dyrektorka Programowa Fundacji Szkoła z Klasą. Prawniczka i kroatystka, absolwentka: Warsztatów Praw Człowieka (HFPC), Szkoły Trenerów (IPSiR UW), Szkoły Fundraisingu (Stowarzyszenie BORIS), Programu Menedżerowie NGO (PROMENGO, FAOO). Tworzy i koordynuje projekty społeczne, edukacyjne i monitoringowe. Autorka programów edukacyjnych, m.in. Weź kurs na wielokulturowość i Lekcje o prawach człowieka. Doświadczona trenerka w obszarze praw człowieka, przeciwdziałania dyskryminacji, kompetencji międzykulturowych, realizacji działań publicznych/społecznych. Współautorka podręcznika Wokół dyskryminacji (PRKE, 2018), interaktywnego e-podręcznika trenera Weź kurs na wielokulturowość (HFPC, 2011) i wielu scenariuszy zajęć m.in. na potrzeby Tygodnia Konstytucyjnego. Z pasją rozwija programy Fundacji. Kocha odkrywać piękne i mądre książki dla dzieci.

Barbara Ostrowska

Doktor psychologii, nauczycielka Międzynarodowych Szkół „Paderewski” w Lublinie oraz Pamoja Education. Zawodowo związana z programem matury międzynarodowej IBO jako nauczycielka teorii wiedzy i psychologii. Moderatorka szkoleń online, trenerka i egzaminatorka. Tworzy i zarządza projektami społecznymi i międzynarodowymi. Koordynuje program rozwoju osobistego CAS. Prowadzi szkolenia z zakresu TIK, kompetencji miękkich oraz nauczania Teorii Wiedzy dla nauczycieli z całego świata. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych z dziedziny psychologii i pedagogiki. Członkini grupy Superbelfrzy RP.

Barbara Krywoszejew

Z wykształcenia socjolożka, mediatorka i menadżerka NGO. Trenerka i ekspertka edukacji medialnej. Od wielu lat zaangażowana w szerzenie kompetencji medialnych i cyfrowych oraz w działania na rzecz praw człowieka i budowania społeczeństwa wielokulturowego. Pomysłodawczyni i realizatorka projektów edukacyjnych, w tym ogólnopolskiego projektu na rzecz wzmacniania bezpieczeństwa w sieci Cybernauci zrealizowanego przez fundację Nowoczesna Polska. Współtwórczyni Europejskiego Modelu Edukacji Medialnej dla Pracowników Młodzieżowych EMELS oraz Modelu Edukacji Medialnej i Cyfrowej MEMIC. Współautorka scenariuszy zajęć edukacyjnych, koordynatorka zespołów autorskich. Prelegentka wielu konferencji poświęconych kompetencjom medialnym i cyfrowym, trenerka warsztatów medialnych i wielokulturowych.

Izabela Meyza

Antropolożka kultury, mediatorka i trenerka empatycznej komunikacji. Absolwentka studiów w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, szkoły trenerów STOP, studiów podyplomowych Negocjacje i Mediacje (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) oraz Intensywnego Treningu Porozumienia bez Przemocy I i II stopnia (Szkoła Empatii). Pracuje w oparciu o metodę Porozumienia bez Przemocy. Autorka materiałów edukacyjnych dotyczących edukacji cyfrowej (Cyfrowa Wyprawka, Fundacja Panoptykon) oraz przeciwdziałania przemocy. Jako trenerka wspiera szkoły, organizacje i innych trenerów w efektywnym komunikowaniu się i rozwiązywaniu konfliktów oraz rozwoju kompetencji cyfrowych. Wierzy, że kluczowy w przygotowaniu do życia w cyfrowym świecie jest rozwój umiejętności komunikacji, współpracy, empatii i odporności na manipulację.

Agnieszka Bilska

Superbelferka RP, laureatka konkursu dla nauczycieli języka angielskiego Pearson ELT Teacher Award 2017. Na co dzień nauczycielka w I Liceum Ogólnokształcącym Dwujęzycznym im. Edwarda Dembowskiego w Gliwicach. Autorka licznych publikacji i warsztatów dla nauczycieli, na których uczy m.in. projektowania gier miejskich z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Trenerka. Prowadzi na Facebooku fanpage Gamifikacja Edu poświęcony grom i gamifikacji. Współtworzy gliwicki Warsztat Miejski, społeczność miłośników majsterkowania. Absolwentka kierunku User Experience Design w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Katowicach.

Jarosław Basaj

Nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół Budowlanych w Radomiu. Trener w ogólnopolskich programach edukacyjnych, kulturalnych oraz dotyczących kompetencji medialnych i bezpiecznego korzystania z internetu. Lider Filmoteki Szkolnej w województwie mazowieckim. Prowadzi zajęcia jako edukator kulturalny w Mazowieckim Programie Edukacji Kulturalnej, a także prelekcje i warsztaty w ramach Interdyscyplinarnego Programu Edukacji Medialnej i Społecznej „KinoSzkoła”. Oprócz tego regularnie realizuje własne projekty dziennikarskie i filmowe dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Inspiruje do mądrego korzystania z aplikacji i smartfonów. Traktuje technologię jako narzędzie, a nie cel zajęć.

Anna Wójcik-Jachowicz

Absolwentka polonistyki oraz filozofii i etyki na Uniwersytecie Śląskim. Trenerka, tutorka (Collegium Wratislaviense). Uczy języka polskiego, jest egzaminatorką OKE. Ma doświadczenie w realizacji międzyprzedmiotowych projektów edukacyjnych z wykorzystaniem nowych mediów i technologii. Współpracuje z Fundacją Szkoła z Klasą jako mentorka kursów e-learningowych (wcześniej w projektach Aktywna Edukacja i Włącz się! Młodzi i media), prowadzi warsztaty dla nauczycieli, tworzyła i koordynowała lokalną sieć edukacji medialnej. Wdraża nauczanie mieszane (blended learning) – w klasie i z wykorzystaniem internetu. Ceni autonomię, ale i odpowiedzialność w pracy – dba o to, aby uczniowie widzieli sens uczenia się, podejmowania wyzwań i dążyli do mistrzostwa: bycia lepszymi od siebie samych, a nie od siebie nawzajem.

Marta Florkiewicz-Borkowska

Nauczycielka języka niemieckiego w Szkole Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach. Trenerka, mentorka oraz moderatorka. Dyplomowana arteterapeutka. Edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji. Prowadzi szkolenia z edukacji cyfrowej i medialnej, kompetencji miękkich oraz rozwoju osobistego z elementami arteterapii. Autorka materiałów edukacyjnych dotyczących nowoczesnych technologii i arteterapii w edukacji. Uczestniczka i prelegentka konferencji poświęconych kompetencjom medialnym i cyfrowym, koordynatorka projektów i autorka innowacji pedagogicznych. Należy do grupy Superbelfrzy RP. Współpracuje z wieloma instytucjami i wspiera nauczycieli w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i medialnych, a także społeczno-emocjonalnych.

Kamil Paździor

Doktor historii i nauczyciel, absolwent Uniwersytetu Śląskiego, autor artykułów naukowych z zakresu historii nowożytnego państwa i Kościoła oraz scenariuszy, ścieżek i projektów edukacyjnych. Egzaminator OKE w zakresie historii, trener Google Apps (G Suite) i moderator w programie Szkoła z Klasą 2.0. Gitarzysta bluesowy i autor piosenek. Prowadzi szkolenia z zakresu TIK, licytacje charytatywne, organizuje debaty oksfordzkie i koncerty we współpracy z lokalnymi stowarzyszeniami z Górnego Śląska.

Joanna Stompel

Trenerka i coach. Pracuje w Biurze Karier Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie prowadzi sesje coachingu kariery oraz warsztaty umiejętności miękkich. Należy do zespołu trenerskiego Narodowej Agencji Programu Erasmus+ (prowadzi szkolenia międzynarodowe). Trenerka w programie Rozwój Kompetencji Cyfrowych realizowanym przez Przestrzeń from Facebook. Szkoliła uczniów, nauczycieli oraz rodziców w ramach projektu Cybernauci realizowanego przez Fundację Nowoczesna Polska. Prelegentka konferencji organizowanych przez Departament Cyfryzacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Iwona Cugier

Nauczycielka informatyki. Kształci dzieci, młodzież i dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych i programowania. Autorka programów autorskich, scenariuszy, artykułów, bloga Cyfrowi Tubylcy. Mentorka Aktywnej edukacji. Trenerka Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania (obecnie Cyfrowy Dialog) w programach Mistrzowie Kodowania i Zaprogramuj przyszłość oraz Fundacji Nowoczesna Polska w programie Cybernauci. Fanka kursów etwinngowych dotyczących nowych technologii. Laureatka kilku konkursów ogólnopolskich, wyróżniona przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych za działalność na rzecz rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce. Członkini grupy Superbelfrzy RP.

Dominika Królikowska

Socjolożka, pedagożka, terapeutka, od ponad dziecięciu lat wychowawczyni w Specjalistycznej Placówce Wsparcia Dziennego w Białymstoku. Propaguje i realizuje idee oraz zasady związane z kształtowaniem odpowiedzialnych i bezpiecznych zachowań podczas korzystania z multimediów i internetu. Współtwórczyni programów profilaktycznych realizowanych wśród dzieci i młodzieży wykluczonej i zagrożonej wykluczeniem społecznym. Trenerka warsztatów medialnych dla dzieci i młodzieży, nauczycieli i rodziców.

Joanna Apanasewicz

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Chrząstawie Wielkiej. Autorka wielu scenariuszy, materiałów edukacyjnych i publikacji w zakresie wprowadzania nowych technologii do edukacji, programowania, a także z obszaru kreatywnych i aktywizujących metod nauczania. Trenerka, mentorka i ekspertka edukacyjna w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog (wcześniej Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania), w projekcie Zaprogramuj Przyszłość, członkini grupy Superbelfrzy RP, laureatka Listy 100 w 2018 i 2019 roku, blogerka, prelegentka na wielu konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych.

Zofia Wojnowska

Dyrektorka Przedszkola Samorządowego w Grabownicy Starzeńskiej. Absolwentka filologii polskiej, nauczycielka j. polskiego w szkole podstawowej. Ukończyła studia podyplomowe z edukacji medialnej, zarządzania instytucją oświatową w zreformowanym systemie edukacji. Wcześniej konsultantka j. polskiego Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego na terenie województwa podkarpackiego. Autorka innowacji pedagogicznych. Moderatorka w programie Szkoła z klasą (wcześniej mentorka w kursie e-learningowym Aktywna Edukacja). Koordynatorka projektów i programów edukacyjnych CEO: Filmoteka Szkolna. Akcja!, Młodzi w Akcji, PoczytajMy, Szkoła Tolerancji, Włącz się. Młodzi i media. Współpracuje z wieloma instytucjami i wspiera nauczycieli w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i medialnych w przedszkolu.

Agnieszka Chomicka-Bosy

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, polonistka, nauczycielka informatyki, edukatorka. Zaangażowana w propagowanie idei nowoczesnej edukacji wśród nauczycieli i uczniów. Jako trenerka kompetencji cyfrowych współpracuje z wieloma organizacjami i działa w wielu prestiżowych programach edukacyjnych m.in. Amazon STEM Kindloteka, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, Informatyka bez granic, Zaprogramuj Przyszłość. Trenerka Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog. Ambasadorka Uniwersytetu dla dzieci. Wolontariuszka w Fundacji K.I.D.S (Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali). Autorka wielu materiałów edukacyjnych dla nauczycieli, uczniów i rodziców. Jest współtwórczynią autorskiego programu nauczania informatyki w klasach 1-3 „Cyfrowe wędrówki”. Należy do grupy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy Mini.

Krzysztof Jaworski

Koordynator i trener w programach edukacji cyfrowej (m.in. Mistrzowie Kodowania, Cyfrowy Dialog), nauczyciel mianowany. Absolwent Akademii Pedagogicznej w Krakowie oraz Uniwersytetu Szczecińskiego, oligofrenopedagog. Ukończył studia podyplomowe dotyczące coachingu. Przez 7 lat pracował w szkole podstawowej jako pedagog specjalny i nauczyciel informatyki. Laureat konkursu Innowacyjny Nauczyciel 2013. Absolwent programu Future Classroom Lab realizowanego przez European Schoolnet w Brukseli. Współpracował m.in. z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją Orange, Fundacją Nowoczesna Polska. Autor publikacji naukowych, artykułów i scenariuszy dedykowanych nauczycielom. Uczestnik wielu konferencji edukacyjnych, m.in.: TEDxPiotrowskaStreetSaloon, Zlot Innowacyjnych Nauczycieli, Informatyka w Edukacji, Scratch Conference 2017 i 2018.

Małgorzata Rabenda

Certyfikowana trenerka edukacyjna, coach i terapeutka. Posiada 28-letnie doświadczenie na stanowisku nauczyciela matematyki i informatyki oraz dyrektora szkoły. Absolwentka Przywództwa Edukacyjnego, ekspertka ds. awansu zawodowego nauczycieli, ekspertka personalnego rozwoju organizacji, Microsoft Certified Educator oraz Microsoft Innovative Educator Expert, International Values Consultant. Entuzjastka turkusowych organizacji i szkoły kompetencji. Współpracowała między innymi przy takich projektach jak Cyfrowa Szkoła, Aktywna Edukacja, Mistrzowie Kodowania, Cybernauci, Szkoła Kompetencji, Zaprogramuj Przyszłość. Należy do grupy Superbelfrzy RP.

Monika Mikołajczuk

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka niemieckiego w Międzynarodowej Szkole Podstawowej „Paderewski” w Lublinie, w której pełni też rolę liderki programu międzynarodowego IB Primary Years Programme (PYP). Autorka i koordynatorka kilku projektów unijnych. Współpracowała przy projektach realizowanych z Polsko-Niemiecką Wymianą Młodzieży i Goethe Institut. W pracy z uczniami bardzo ważne jest dla niej budowanie relacji, rozwijanie myślenia, wzmacnianie u uczniów poczucia sprawczości i szczęścia. Projektuje trandyscyplinarne lekcje oparte na dociekaniu (inquiry based learning). Uczy najmłodszych uczniów świadomego korzystania z nowych technologii, prowadzi warsztaty dla nauczycieli i nauczycielek.

Barbara Ochmańska

Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 1 w Wyszkowie, wieloletnia doradczyni metodyczna i nauczycielka konsultantka, autorka i współautorka licznych poradników, podręczników, artykułów, scenariuszy, kursów i warsztatów dla nauczycieli i dzieci. Współpracuje z wieloma instytucjami wspierającymi rozwój nauczycieli i uczniów w zakresie kompetencji cyfrowych, edukacji filmowej, kreatywności i innowacji. Członkini grupy Superbelfrzy RP.